OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Komunikácia s MDVaRR

OZNAM !

V pondelok dňa 3.12.2012 sa v priestoroch MDVaRR SR uskutoční rokovanie zástupcov ministerstva, dopravcov a VUC k téme obmedzenia nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vážení dopravcovia !

 

          Včera, dňa 26.11.2012 sa uskutočnilo stretnutie dopravcov v priestoroch Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Rokovania sa zúčastnili zástupcovia MDVRR vrátane ministra p. Počiatka, zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska a Česmad Slovakia. Pôvodne bolo naplánované stretnutie na zhodnotenie vzájomnej spolupráce. Vzhľadom k udalostiam z posledných dní / premiérov prísľub VÚC a ZMOS, že zakáže vstup nákladným vozidlám na cesty II. a  III. triedy / došlo k zmene, nakoľko bolo bezodkladne nutné venovať sa tejto problematike. Úniu autodopravcov Slovenska zastupovali: Ingrid Rosová – predseda občianskeho združenia UNAS, Ľuboš Suchý – predseda revíznej komisie a Martin Hochel – člen združenia. Jednohlasne sme vyjadrili nesúhlas s takýmto postupom, aby sa rozhodovalo „ O NÁS BEZ NÁS “. Predložili sme všetky argumenty, na základe čoho sa MDVRR rozhodlo pokračovať v riešení danej problematiky na budúci týždeň. Očakávame urýchlené vyriešenie danej situácie, nakoľko podnikáme už aj tak v neúnosných podmienkach. O priebehu  a výsledku rokovania vás budeme informovať.

                                                                                           Únia autodopravcov Slovenska

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
Ing. Hana Jurkovičová

sekcia cestnej dopravy a pozemných komunikácií
Námestie slobody 6
P.O.BOX 100
810 05 Bratislava 15

 

V Dunajskej Strede, dňa: 16.11.2012

 

VEC: Zaslanie  námetov na stretnutie  26.11.2012

 

 

Na základe  pozvánky p. Štátneho tajomníka  Andreja  Holáka  by sme chceli do programu nasledujúcej pracovnej schôdze navrhnúť  tieto body :

 

1. STK - zaťaženia  náprav - skúsenosti z okolitých krajín

 

2. Daň z motorových vozidiel

- výber dane presunúť pod MDVRR

- navrhnúť  spôsob výberu dane 

- účelovo naviazať výber dane na cesty a ich obnovu

- určiť výšku sadzieb 

 

3. Mýto 

- výška pokút v mýte

- zrušiť výber  finančných prostriedkov za  POST PAY  káble pre OBU jednotku .

- zriadiť väčší počet  predajných miest

-  TICKETING -rozšíriť alebo úplne zrušiť

- poplatky za „nezmysly“ -  výpisy z mýta a pod.

- sadzby mýta

- prejednanie  žalôb UNAS – voči SR

 

4. Školenia  vodičov profesionálov, KKV 

 

5. ADR na Slovensku ako celok

 

6. Enviromentálna  daň  409/2011

-  do akej výšky musí mať dopravca krytie

-  zodpovednosť v prípade nehôd a pod.

 

Poprosíme Vás o zaslanie  stanoviska, ktoré z bodov budú zaradené na najbližšiu schôdzu, aby sme efektívne  venovali pozornosť vybraným témam .

 

 

Za pozvanie vopred ďakujeme a tešíme sa na stretnutie  .

 

                                               UNAS-  Únia Autodopravcov Slovenska

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Ministerstva dopravy rokovalo s autodopravcami o mýte

 

Doprava | 17. 08. 2012
 

Na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa tento týždeň uskutočnilo rokovanie vedenia rezortu a Národnej diaľničnej spoločnosti so zástupcami Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) o návrhoch zmien v elektronickom mýtnom systéme. Zmenami v mýtnom systéme chce rezort dopravy v čo najširšej miere vyjsť v ústrety autodopravcom.

 

„Momentálne sumarizujeme podnety na úpravy mýtneho systému, ktoré sa v prvej polovici roku 2013 môžu objaviť aj v novom zákone o elektronickom mýte,“ povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Andrej Holák.

 

Úpravy mýtneho systému sa napríklad dotknú výšky sadzieb pre ekologické vozidlá. Ministerstvo plánuje zavedenie výraznejších rozdielov medzi sadzbami mýta podľa emisných tried, aby boli zvýhodnené ekologickejšie vozidlá pred neekologickými. Ministerstvo ďalej analyzuje možnosť zmeny OBU jednotiek. „Chceme, aby boli komfortnejšie z pohľadu autodopravcov,“ povedal A. Holák.

 

Autodopravcovia žiadajú od ministerstva napríklad zníženie rozsahu spoplatnených ciest, nižšie mýtne sadzby na cestách I. triedy, zníženie dane z motorových vozidiel ako aj nižšiu spotrebnú daň. Otázky daní patria do kompetencie ministerstva financií. Ministerstvo dopravy však chce byť pri rokovaní s rezortom financií dopravcom nápomocné. „Na ministerstve financií sa pripravuje nová koncepcia výberu daní z motorových vozidiel, ktorá by mala priniesť nový efektívnejší systém. Našim cieľom počas rokovaní bude presadiť čo najviac  podnetov, ktoré sme získali od autodopravcov,“ skonštatoval A. Holák.

http://eulog.sk/sk/clanky/ministerstva-dopravy-rokovalo-s-autodopravcami-o-myte/?mt=3&id=843&m=zzz0

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zápisnica  z pracovného stretnutia  Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja

Bratislava 16.8.2012

 

 

            Váž. p. Štátny tajomník .

 

 

Na základe  stretnutia  , ktoré sa uskutočnilo na pôde MDVRR  dňa  16.8.2012 by sme Vám chceli zhrnúť  naše návrhy ako aj prísľuby , ktoré sme dnes spoločne konzultovali

 

1.                  Obnovenie  rokovaní za účasti nášho združenia  ako aj združenia  ČESMAD  Slovakia  a pracovníkov MDVRR.

 

STAV: Odsúhlasené

 

2.                  Zasielanie  všetkých návrhov zákonov ako aj pracovných materiálov k predkladaným novelám.

 

STAV: Odsúhlasené

 

3.                  Zmena  znenia  zákona  519/201 § 49 odst. 7 V § 49 ods. 7 prvá veta znie: „Prevádzkovateľ vozidla je povinný pristaviť na technickú kontrolu vozidlo čisté, s povinnou výbavou a vozidlá určitých kategórií aj zaťažené v miere ustanovenej všeobecne záväzným právnym predpisom vydaným na vykonanie tohto zákona“.

 

Návrh UNAS:

 

Prevádzkovateľ vozidla je povinný pristaviť na technickú kontrolu vozidlo čisté a s povinnou výbavou.

Prevádzkovateľ stanice technickej kontroly je  povinný mať na stanovišti technickej kontroly výbavu pre kontrolu  zaťaženého vozidla  v miere ustanovenej všeobecne záväzným právnym predpisom vydaným na vykonanie tohto zákona v prípade, že  prevádzkovateľ vozidla  príde na kontrolu s nezaťaženým vozidlom.

 

STAV: Odsúhlasené

 

4.                  Otvorenie  jednaní problematiky výberu dane z motorových vozidiel.

 

Návrh UNAS:

 

Presunúť  výber týchto daní  pod ministerstvo dopravy a  účelovo ich zaviazať na  cesty, ich údržbu a opravu.

Výpadok príjmov pre VÚC navrhujeme nahradiť čiastkou 2 EUR z výberu zákonného poistenia všetkých vozidiel nielen podnikateľov ale aj fyzických osôb,  kedy sumu 2 EUR by poisťovne  v rámci zákona  o zmluvnom poistení poukazovali do štátneho rozpočtu . Niečo podobné funguje aj pri kúpe elektro-spotrebičov ako ekologická daň.

 

STAV: Jednanie  na úrovni MDVRR – MF a  následné pripomienkovanie a  predkladanie návrhov.

 

 

Druhý návrh je  zahrnúť  do ceny palív daň 0,01cent z každého natankovaného litra  paliva.

Každý by tým prispel na cesty sumou podľa množstva natankovaného paliva, čo je rozhodne  spravodlivejšie aj k pomeru poškodzovania cestných komunikácii medzi nákladnými a osobnými vozidlami.

 

Prípadne  sme otvorení aj ďalším návrhom zo strany ministerstva, prípadne združenia Česmad Slovakia.  

 

5.                  Otvorenie  problematiky zníženia  sadzieb  za platby Elektronického mýta  pre ekologické vozidlá.

 

STAV: Bude  prebiehať  zmena  zákona  - pripomienkové konanie

 

6.                  Odstupňovať  pokuty v mýte  pri nedodržaní  ustanovení zákona.  Myslíme  si, že  pokuta  pri prekročení zostatku napr. -1,10 Eur a následne  pokuta  700,- Eur je  z nášho pohľadu prehnane vysoká.

 

Usmernenie  mýtnej polície  do času vyriešenia  tohto stavu a  zhovievavosť  pri udeľovaní týchto pokút hlavne  Slovenským dopravcom,  na ktorých má štát  oveľa  väčší dosah vymožiteľnosti tejto pokuty resp. nedoplatku v mýte.

 

STAV: Zaslanie návrhu UNAS k vyriešeniu tejto problematiky

 

7.         Zmena zákona  o mýte  pri registrácii vozidla  na POST PAY  platbu -  zrušiť  poplatok za nákup káblovania.

Navrhujeme,  aby mal dopravca  už pri registrácii možnosť  výberu tzv. „Štartovacieho balíčka“,  a to pre POST PAY s káblom pre pevnú montáž,  resp. PRE PAY s káblom pre  zapaľovač vozidla.

V súčasnosti totiž  dostaneme  kábel pre PRE PAY,  a následne  platíme  aj za kábel pre POST PAY.

Dopravcom tak zbytočne  unikajú dôležité financie,  ktoré môžu zaplatiť do štátneho rozpočtu napr. za kartu profesionálneho vodiča  a pod. 

 

STAV: Odsúhlasené

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OZNAM

Dňa 27. júla nás kontaktovalo Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, ktoré nám navrhlo stretnutie dňa 16. augusta 2012 v priestoroch ministerstva. Po zamietavej odpovedi, ktorá nám bola doručená pred 3 dňami sa domnievame, že nemalú úlohu v prehodnotení zamietavého stanoviska k nášmu prijatiu zohralo vyjadrenie zo dňa 26. júla pre TASR. Znenie tohto rozhovoru nájdete v sekcii PRESS.

Nič to však nemení na veci, že nás prehodnotenie predchádzajúceho stanoviska potešilo. Pokúsime sa nájsť spoločnú reč s novým vedením rezortu a presadiť zmeny potrebné na prežitie slovenských dopravcov.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zamietavá odpoveď z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

24. Júl 2012

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

16. Júl 2012

Doleuvdená žiadosť o prijatie na Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja bola zaslaná opätovne.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OZNAM

Nakoľko na doleuvedenú žiadosť Min. dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR ani do 60 dní nereagovalo, rozhodli sme sa zaslať opätovnú žiadosť. O ďalšom priebehu vás budeme informovať. 

Ingrid Rosová

15. Júl 2012

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UNAS - Únia Autodopravcov Slovenska, Nová Ves 5555/52, 929 01 Dunajská Streda, Slovakia

IČO: 42111188, DIČ: 2023054682, Banka: 1168582002/1111, predseda@uniadopravcov.sk, www.uniadopravcov.sk

 

 

Ministerstvo dopravy,

výstavby a regionálneho rozvoja SR

 

Minister dopravy

Ing. Ján Počiatek

Námestie slobody č. 6

810 05 Bratislava

 

 

V Dunajskej Strede, 15.05.2012

VEC: Žiadosť o stretnutie.

 

Vážený pán minister,

 

predsedníctvo Únie autodopravcov Slovenska – UNAS Vás týmto zdvorilo žiada o prijatie na pôde Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Chceme sa spoločne s Vami pokúsiť o nájdenie konštruktívne riešenia v situácii, ktorá nastala v doprave na Slovensku po zavedení elektronického mýta a následných zmenách, ktoré výrazne negatívne ovplyvnili súkromný sektor rezortu dopravy. Únia autodopravcov Slovenska – UNAS navrhuje niekoľko krokov, ktoré by sme chceli s Vami prerokovať a ktoré by napomohli ku vyriešeniu tejto vážnej situácie a navodili prijateľné ovzdušie i pre malého autodopravcu, pre ktorého je momentálna situácia takmer likvidačná. Ide o nasledujúce návrhy:

 

- Znížiť podiel spoplatnených ciest, kde má Slovensko momentálne najvyšší podiel spomedzi krajín so zavedeným elektronickým mýtom.

- Znížiť sadzbu elektronického mýta na cestách 1.triedy, nakoľko je táto jednou z najvyšších v EÚ.

- Pri Zákone o elektronickom mýte navrhujeme diferencovať výšku pokút podľa závažnosti (či úmyslu) zavinenia.

- Znížiť daň z motorových vozidiel, keďže ostatné krajiny po zavedení elektronického mýta túto daň znížili.

- Znížiť spotrebnú daň z minerálnych palív.

- Zvýšiť najväčšiu prípustnú hmotnosť nákladných motorových vozidiel zo 40 ton na 48 ton, v súlade so smernicou rady 96/53/Es z 25.júla 1996, v zmene a doplnení smernicou 2002/7/Es z 18.2.2002.

-Upraviť smernicu ku Zákonu č. 725/2004 Z.z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, týkajúcu sa kontrolovaného zaťaženia vozidiel kategórií M, N a O pri STK .

 

            Za umožnenie stretnutia Vám v mene všetkých autodopravcov Slovenska vopred ďakujeme a ceníme si, že i napriek Vašej zaneprázdnenosti z titulu Vášho postu si dokážete nájsť čas i pre nás.

 


S úctou
                                                                                  Ingrid Rosová

predsedníčka  Únie autodopravcov Slovenska - UNAS

kontakt:
mail : predseda@uniadopravcov.sk
mobil : 0911 762 815, 0918 542 741